Hoe zet u dat nu precies in de praktijk om, die ‘meerstemmigheid’? Hoe zorgt u ervoor dat uw organisatie, uw activiteiten, uw collecties en uw netwerk een echte weerspiegeling zijn van de diverse samenleving? Hoe doet u dat, ruimte geven aan die meerdere perspectieven?
Er zijn geen kant-en-klare antwoorden. Maar FARO gaat samen met u de uitdaging aan. Dit najaar starten we met het labo Hoe maakt u uw project meerstemmiger? Aan de hand van vier P’s (programma, publiek, partners en personeel) werken we samen toe naar een meer meerstemmig project. We gaan zowel aan de slag met webinars als met bijeenkomsten in levenden lijve.
Aan het eind van dit labo hebt u:
een meerstemmiger project;
een beter zicht op hoe u uw organisatie meerstemmiger kunt maken, en de tools om dat te doen;
een uitgebreid netwerk.
Dit labo staat open voor maximum twaalf professionals uit de cultureel-erfgoedsector. Om dit labo een vliegende start te geven, plannen we met elke deelnemer een kennismakingsgesprek.
Staat er een project op stapel dat u graag eens door de meerstemmigheidsbril bekijkt? Wilt u samen met een tiental collega’s uit de sector, aan de hand van uw concreet project, nagaan wat meerstemmigheid voor uw organisatie kan betekenen? Staat u open voor reflectie, interactie en kennisdeling, en dat alles bovendien gericht op een concreet eindresultaat? Dan is dit traject iets voor u!
Programma
Dinsdagvoormiddag 6 oktober 2020 (10.00 - 12.00 uur) | Online, via Microsoft Teams
Inleidend webinar met focus op de gebruikte modellen en conceptenDonderdag 22 oktober 2020 (10.00 - 16.00 uur) | FARO, Brussel
Aan de slag!Dinsdagvoormiddag 17 november 2020 (10.00 - 12.00 uur) | Online, via Microsoft Teams
Webinar met met praktijkvoorbeeldenDinsdagvoormiddag 8 december 2020 (10.00 - 12.00 uur) | Online, via Microsoft Teams
Webinar met praktijkvoorbeeldenDinsdagvoormiddag 12 januari 2021 (10.00 - 16.00 uur) | FARO, Brussel
IntervisieDag 6 (nog te bepalen): bijkomende webinars
Dinsdag 2 maart 2021 (10.00 - 16.00 uur) | FARO, Brussel
Voorstelling projecten en evaluatie