Pulse Transitienetwerk presenteert DIGIMP@CT, een rapport dat de basis legt voor een meer duurzame Vlaamse gamesector. Pulse Transitienetwerk werkte hiervoor nauw samen met het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF) en steunde op een stuurgroep van professionals uit de Vlaamse gamesector. Het project werd uitgevoerd in opdracht van Vlaams minister van Media Benjamin Dalle, en kadert binnen de ambities van Level Up Vlaanderen, de visienota voor Vlaams gamebeleid.
DIGIMP@CT 2.0: Landschapsinterviews
Ontdek hieronder de inzichten en visies over duurzaamheid van enkele stakeholders uit de Vlaamse gamesector.
Digimp@ct 2.0: 3 rapporten voor de gamesector
Download hieronder de 3 rapporten die we opstelden in het kader van dit project. 3 handige documenten die gamestudio’s inzichten bieden over duurzaam werken, duurzame storytelling en CO2-calculators.
Digimp@ct 2.0: video’s
Voor Digimp@ct 2.0 stuurde Pulse Transitienetwerk het team van Mediaraven op pad om goede praktijken uit de sector kenbaar te maken. We bezochten de Brusselse Studio Souza die het Label Ecodynamische Onderneming behaalde en zich inspant om duurzamer aan de slag te gaan. In het filmpje van Hangar K volgen we het afnemen van een energiescan om zicht te krijgen op het energieverbruik en mogelijkheden om energiezuiniger aan de slag te gaan en spreekt Allie Weis over duurzaamheid binnen de gameopleiding.
Wie meer informatie wilt over het Label Ecodynamische Onderneming dat Studio Souza binnenhaalde, kan hier een interview met hen lezen.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de volgende stappen. Voor meer informatie kan je rechtstreeks terecht bij Ruben.